IN THE ANGST OF THE INVISIBLE EXISTENCE: MIRRORING THE EXISTENTIAL DILEMMA USING BODILY METAPHORS IN THE SELECTED POEMS OF JAYANTA MAHAPATRA AND KEKI N DARUWALLA

نویسندگان

چکیده

Indian English poetry since the culmination of colonial phase took a decisive and deliberately marked shift from slavish imitation romantic writers like Keats, Byron, Shelly, Wordsworth to more progressive experimental style with methodical thematic innovativeness. It was known as post-independence which heralded arrival new way composing poems an indigenous ‘Indianness’ essence, sabotaging strong clutches its colonizer’s mother tongue. Some greatest contributors include Nissim Ezekiel, Dom Moraes, P. Lal, Adil Jussawalla, A. K. Ramanujan, R. Parthasarathy, Gieve Patel, Arvind Mehrotra, Pritish Nandy, Kamala Das, N. Daruwalla, Shiv Kumar, Jayanta Mahapatra, Meena Alexander, Agha Shahid Ali, Vikram Seth, Manohar Shetty, etc. A large section produced by these avant-garde based on raw human experiences expressions overtones psychoanalysis, existentialism, surrealism, Another major experimentation conducted modern poets incorporation symbols metaphors, made allusive reference unvoiced pathos survival guilt man. With emergent uncertainties disillusionment scenario, themes identity crisis, alienation, feminist concerns, Marxism, etc were projected close allies existential concerns era. Using Foucault’s discourse society ‘subject’ ‘power’ in molding individual’s self, present study marks attempt demonstrate how two selected Mahapatra Keki N Daruwalla try reflect their post-colonial ‘angst’ meticulously employing differently disabled bodily metaphors.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

the analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films

از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...

15 صفحه اول

the survey of the virtual higher education in iran and the ways of its development and improvement

این پژوهش با هدف "بررسی وضعیت موجود آموزش عالی مجازی در ایران و راههای توسعه و ارتقای آن " و با روش توصیفی-تحلیلی و پیمایشی صورت پذیرفته است. بررسی اسنادو مدارک موجود در زمینه آموزش مجازی نشان داد تعداد دانشجویان و مقاطع تحصیلی و رشته محل های دوره های الکترونیکی چندان مطلوب نبوده و از نظر کیفی نیز وضعیت شاخص خدمات آموزشی اساتید و وضعیت شبکه اینترنت در محیط آموزش مجازی نامطلوب است.

romantic education:reading william wordsworths the prelude in the light of the history of ideas

عصر روشنگری زمان شکل گیری ایده های مدرن تربیتی- آموزشی بود اما تاکید بیش از اندازه ی دوشاخه مهم فلسفی زمان یعنی عقل گرایی و حس گرایی بر دقت و وضوح، انسان عصر روشنگری را نسبت به دیگر تواناییهایش نابینا کرده و موجب به وجود آمدن افرادی تک بعدی شد که افتخارعقلانیتشان، تاکید شان بر تجربه فردی، به مبارزه طلبیدن منطق نیاکانشان وافسون زدایی شان از دنیا وتمام آنچه با حواس پنجگانه قابل درک نبوده و یا در ...

the crisis of identity in jhumpa lahiris fiction: interpreter of maladies and the namesake

شکل گیری هویت(identity) مقوله مهمی در ادبیات پراکنده مردم(diasporan literature) می باشد. آثار جومپا لاهیری(jhumpa lahiri) ، نویسنده هندی آمریکایی، در سالهای اخیر تحسین منتقدین را به خود معطوف کرده است. وی در این آثار زندگی مهاجران و تلاش آنان برای پیدا کردن جایگاهشان در یک فرهنگ بیگانه را به تصویر کشیده است. این تجربه همواره با احساساتی نظیر دلتنگی برای گذشته، بیگانگی و دوری همراه است. با این ح...

15 صفحه اول

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: ShodhKosh Journal of Visual and Performing Arts

سال: 2023

ISSN: ['2582-7472']

DOI: https://doi.org/10.29121/shodhkosh.v3.i2se.2022.252